jueves, 23 de enero de 2014

Grans empreses, grans barreres!

Bon dia altre cop!

Avui parlarem d'un dels temes més rellevants sobre estratègies i mercats, avui ens centrarem en les forces de Porter. Si encara no sabeu de què tracten i voleu saber-ne més, podeu consultar aquesta web:  Porter's Forces. Simplificant, podem dir que Porter cita cinc aspectes els quals donen forma a totes les industries i ajuden a determinar les debilitats i fortaleses de cadascuna.

En aquest post d'avui em voldria centrar en una de les cinc forces, les barreres d'entrada!
Aquestes protegeixen les empreses dels competidors, i com més grans siguin les barreres d'entrada, més alts seran els beneficis que obtindran les empreses de dins del sector. En serien uns exemples: l'accés als canals de distribució, els costos de canvi de proveïdor, economies d'escala...

Però hi ha casos especials. Tots sabem que hi ha una empresa líder en el sector de la tecnologia i innovació, amb productes diferents, únics i presents a tot arreu. Sí, és Apple! Una empresa amb altes barreres d'entrada. Quines poden ser les seves barreres d'entrada? Pot ser el capital, la diferenciació de producte, etc. Però aquestes grans empreses internacionals tenen una barrera d'entrada especial i única per a elles: la Identitat!

Aquestes empreses internacionals i ben posicionades al mercat (Apple, Zara, El Corte Inglés...)creen una alta barrera de'entrada amb el fet de tenir una gran marca i identitat internacional i important. Ja sigui per la confiança, la seguretat i fidelitat que poden mostrar als consumidors.
Amb això podem dir que aquestes empreses tenen una avantatge en respecte els seus competidors.

És això una bona estratègia per aquestes empreses? Penses que això és lo que les fa més importants? Creus que les altres empreses competidores (les no líders en cada sector)  tenen altres barreres d'entrada especials? Que en penses?

Amb aquestes preguntes vull acabar el meu post d'avui, per poder reflexionar-hi.

Salutacions,

GlobalOrg

No hay comentarios:

Publicar un comentario