viernes, 24 de enero de 2014

La diferenciació de Veritas

Bon dia a tots,

Avui m’agradaria parlar de Veritas, una empresa de productes ecològics  que està tenint des de la seva fundació a l’any 2002 cada cop més i més ressò.
Està clar que les preferències i gustos dels consumidors respecte a l’alimentació han canviat molt en els darrers anys, ja són nombroses les persones que es preocupen que el que consumeixen sigui sà i respectuós amb el medi ambient. Aquesta raó provoca l’aparició d’empreses com aquesta, que intenten satisfer les demandes d’un sector poc explotat i en creixement.

Aquesta empresa em servirà com exemple per parlar de les diferents estratègies a seguir per aconseguir l’avantatge comparatiu. L’avantatge comparatiu, en termes senzills, és allò que fa “especial” a la meva empresa en comparació amb la competència, la raó per la qual els consumidors vindran a comprar aquí i no al competidor.

Hi ha tres estratègies diferents per assolir aquest avantatge: la reducció de costos, la diferenciació i la triple B.
La reducció de costos consisteix en estalviar al màxim en tots els processos de la cadena de valor, eliminar tot el que es cregui superflu per tal d’aconseguir un resultat similar al de la competència però amb preus significativament més baixos. L’empresa Ryan Air seria un clar exemple de líder en preus, i Supermercats Aldi un cas més relacionat amb l’alimentació.

La diferenciació és l’estratègia basada en crear una percepció diferent de la meva empresa respecte a la competència. Veritas seria un clar exemple de diferenciació, perquè dins del sector d’alimentació posiciona els seus productes com a sans i ecològics, aconseguint que el consumidor estigui disposat a pagar un preu més elevat per tal d’aconseguir-los. Tot i així l’exemple de Veritas va una mica més enllà de la diferenciació, ja que també és focalització. A diferència d’altres supermercats no està destinat a tot el públic, sinó només a un grup concret del mercat interessat en adquirir productes lliures de pesticides, additius químics, transgènics...

Finalment la darrera estratègia: la triple B, és a dir “Bueno, Bonito y Barato”, un equilibri difícil d’aconseguir entre la reducció de costos i la diferenciació. Un clar exemple en aquest sector seria Mercadona.

Aquí acaba la publicació d’avui, si us heu quedat amb ganes de saber més sobre l’empresa Veritas us recomano visitar la seva pàgina web: http://www.ecoveritas.es/ 



Salutacions,

GlobalOrg

No hay comentarios:

Publicar un comentario