Bon dia a tots,
Avui m’agradaria parlar de Veritas, una
empresa de productes ecològics que està tenint
des de la seva fundació a l’any 2002 cada cop més i més ressò.
Està clar que les preferències i gustos dels
consumidors respecte a l’alimentació han canviat molt en els darrers anys, ja
són nombroses les persones que es preocupen que el que consumeixen sigui sà i
respectuós amb el medi ambient. Aquesta raó provoca l’aparició d’empreses com
aquesta, que intenten satisfer les demandes d’un sector poc explotat i en
creixement.
Aquesta empresa em servirà com exemple per
parlar de les diferents estratègies a seguir per aconseguir l’avantatge
comparatiu. L’avantatge comparatiu, en termes senzills, és allò que fa “especial”
a la meva empresa en comparació amb la competència, la raó per la qual els
consumidors vindran a comprar aquí i no al competidor.
Hi ha tres estratègies diferents per assolir
aquest avantatge: la reducció de costos, la diferenciació i la triple B.
La reducció de costos consisteix en estalviar
al màxim en tots els processos de la cadena de valor, eliminar tot el que es
cregui superflu per tal d’aconseguir un resultat similar al de la competència
però amb preus significativament més baixos. L’empresa Ryan Air seria un clar
exemple de líder en preus, i Supermercats Aldi un cas més relacionat amb l’alimentació.
La diferenciació és l’estratègia basada en
crear una percepció diferent de la meva empresa respecte a la competència.
Veritas seria un clar exemple de diferenciació, perquè dins del sector d’alimentació
posiciona els seus productes com a sans i ecològics, aconseguint que el
consumidor estigui disposat a pagar un preu més elevat per tal d’aconseguir-los.
Tot i així l’exemple de Veritas va una mica més enllà de la diferenciació, ja
que també és focalització. A diferència d’altres supermercats no està destinat
a tot el públic, sinó només a un grup concret del mercat interessat en adquirir
productes lliures de pesticides, additius químics, transgènics...
Finalment la darrera estratègia: la triple B,
és a dir “Bueno, Bonito y Barato”, un equilibri difícil d’aconseguir entre la
reducció de costos i la diferenciació. Un clar exemple en aquest sector seria
Mercadona.
Aquí acaba la publicació d’avui, si us heu
quedat amb ganes de saber més sobre l’empresa Veritas us recomano visitar la
seva pàgina web: http://www.ecoveritas.es/
Salutacions,
GlobalOrg
No hay comentarios:
Publicar un comentario